Protoi Ordliste

Eirenaios
Posts: 830
Joined: 21 Nov 2017 20:13

Protoi Ordliste

Unread postby Eirenaios » 15 Sep 2018 15:45

Artikkel lagd av Frank

"Emon-ego"

Rediger 26. juli 2016 (Frank): Innføring av uttrykket "Emón-Egó"

I de siste månedene blir jeg trygg på at de to begrepene "ego" og "egoisme" er for mye misbrukt i mange varianter.

Folk er ikke nå, heller ikke i fremtiden, i stand til å skille mellom begrepene ego og egoisme. For de fleste er de bare synonymt.

Så det vil være et svært dårlig valg for fremtiden for å fortsette å bruke begrepet "ego".

Derfor definerte vi den nye begrepet "Emón-Egó".

Opprinnelsen til dette begrepet i gammel gresk.

Emón betyr "min", ego betyr "meg" (det er bokstavelig talt oversettelse av ordet εγώ, ikke den moderne meningen).

Begrepet "Emón-Egó" står for noe som "Jeg er klar over meg selv som et vesen" (for å gi en kort og enkel forklaring).

I detalj definerer vi "Emón-Egó" som følger:

"Emón-Egó" som vi definerer det, betyr ordet et bestemt fraktal slags bevissthetsfelt. "Emón-Egó" eksisterer bare i 3D-inkarnerte vesener, fordi det er et produkt av effektene av de komplekse-fraktale energiske strukturer av 3D på våre bevissthetsfelt. Vi fraktal vesener har noe i oss hva hver av oss gjør oss til å tenke "Jeg er". Nøyaktig denne typen "jeg er" er "Emón-Egó". Det har ingen god eller dårlig verdsettelse i den. Betydningen av "Emón-Egó" er svært forskjellig fra den vanlige betydningen av "ego" og "egoisme", selv om den er litt lik den vitenskapelige betydningen av "ego".

Kanskje du får bedre grep til det å vite hva ikke-fraktale vesener er. De har ikke en "jeg er" følelse. De har minner om fortiden "livene" (akasha) og om tidligere følelser. Og avhengig av deres ferdigheter og størrelser, "spiller de roller". Mange spiller mer enn én rolle samtidig. Men mens de spiller en rolle, blir de aldri "rollen", de endrer personligheter med hver rolle. Som å bytte en drakt ...

Hvis vi spiller noe lignende som roller, er vi fremdeles alltid "Jeg er" i hver rolle ...

Vår "Emón-Egó" endres ikke med rollene.


Så mens "Emón-Egó" beskriver en bevissthetsklasse, beskriver "egoisme" en handling form/måte. Hvis du handler med egoisme, er det gjort ved din beslutning. Det har ingenting å gjøre med spørsmålet om du har "Emón-Egó" eller ikke.

I motsatt stund mens jeg leter litt om dette emon-ego / ego-emnet jeg fant mange overraskende fakta.

- Vi "fraktaler" med "Emón-Egó" har samvittighet. Vesener uten "Emón-Egó" har ingen samvittighet.

- Vi "fraktaler" med "Emón-Egó" har medfølelse. Vesener uten "Emón-Egó" har ikke medfølelse.

- Vi "fraktaler" med "Emón-Egó" har intuisjon. Vesener uten "Emón-Egó" har ingen intuisjon.

Hvis vi "fraktaler" gjør noe galt og vi innser det, vil vi bære byrden av det i oss lenge, noen ganger kanskje for lenge ...

Vesener uten "Emón-Egó" bare tar en ny rolle, og det er det ...

Nå om "egoisme".

Vesener uten "Emón-Egó" / ego kan ha "egoisme" også, det er ikke reservert med vesener med "Emón-Egó" ...

Tenker man på punktene ovenfor, tror jeg at mange av dere ikke vil bli overrasket hvis jeg forteller deg at vesener uten "Emón-Egó" er mer utsatt for "egoisme" enn vesener med "Emón-Egó".

Å tro at "egoisme" er en typisk 3D-verdens sak, og at den ikke eksisterer i høyere nivåer og ikke i høyere vesener, som det meste av den "spirituelle verden" hevder hele tiden, er rett og slett feil og en løgn. Egoismen i høyere nivåer er mye sterkere enn i 3D! På høyere nivåer er det nesten umulig for vesener som blir egoistiske til å vende tilbake, mens vi i 3D vet at det er en ofte sett ting som folk vendte seg fra "egoisme". Så dette er et annet stort løgnemne av "spirituelle verden" og religioner!

Men selv om de "høyere" vesener ikke har alle de ovennevnte tingene, vet mange av dem (spesielt mørket) veldig godt hvordan de skal/kan leke med dem i 3D-folkene ...

Hver 3d fraktal menneske vet veldig godt hvor viktig samvittighet, medfølelse, intuisjon og alle andre lignende fraktalspesifikke egenskaper til oss er.

Så ikke la dumme folk eller mørke fortelle deg at "Emón-Egó" (eller den vitenskapelige betydningen av "ego") er en dårlig ting.

Det er motsatt, det er noe av svært høy verdi!

Original lenke: viewtopic.php?f=72&t=2029

Return to “Norwegian”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests